Održana obuka Proces prikupljanja, verifikacije i analize podataka za usluge u zajednici i prijedlog instrumenta za prikupljanje podataka
Dana 27. maja 2021. godine, u okviru projekta „Jačanje kapaciteta socijalne i dječije zaštite u Crnoj Gori“ održana je obuka Proces prikupljanja, verifikacije i analize podataka za usluge u zajednici i prijedlog instrumenta za prikupljanje podataka namijenjena predstavnicima Ministarstva finansija i socijalnog staranja, Zavoda za socijalnu i dječju zaštitu Crne Gore, Uprave za inspekcijske poslove, centara za socijalni rad, kao i predstavnicima lokalnih samouprava.
Svrha obuke bila je da učesnici dobiju praktične informacije o procesu prikupljanja, verifikacije i analize podataka o uslugama socijalne i dječje zaštite u zajednici. Obuka je organizovana i u cilju unapređenja znanja o kreiranju indikatora od značaja za razvijanje usluga u zajednici i unapređenje procesa deinstitucionalizacije. Takođe, ovom prilikom predstavljen je i praktični instrument za prikupljanje relevantnih podataka, uključujući i podatke o rashodima za usluge SDZ, koji može biti korišćen u ovu svrhu (praktični upitnik za usluge SDZ u excel formatu).
Obuka je održana u Hotelu „Ramada“ u Podgorici, uz učešće ukupno 16 učesnika: 7 predstavnika/ca Ministarstva finansija i socijalnog staranja, 1 predstavnika Ministarstva ekonomskog razvoja, 3 učesnika/ca Zavoda za socijalnu i dječju zaštitu Crne Gore, 2 predstavnika Uprave za inspekcijske poslove – Odsjeka za inspekciju socijalne i dječje zaštite, 2 predstavnice centara za socijalnu zaštitu, 1 predstavnice Zajednice opština Crne Gore.
Obuku je vodila Milica Stranjaković, konsultantkinja na projektu Jačanje kapaciteta sistema socijalne i dječje zaštite u Crnoj Gori.
Projekat “Jačanje kapaciteta sistema socijalne i dječje zaštite u Crnoj Gori” se finansira u okviru Programa EU i Crne Gore za zapošljavanje, obrazovanje i socijalnu politiku i ima za cilj unapređenje administrativnih i profesionalnih kapaciteta sistema socijalne i dječje zaštite na nacionalnom nivou u oblastima donošenja politika i osiguranje kvaliteta i pružanje podrške lokalnim samoupravama, centrima za socijalni rad i lokalnim pružaocima usluga radi unapređenja postojećih i razvoja inovativnih mehanizama za identifikaciju potreba na lokalnom nivou, raspodjele kontinuiranih i dovoljnih sredstava, uzimajući u obzir principe partnerstva i udruživanja, kao i efektivno praćenje usluga i potreba građana i korisnika.
Vrijednost projekta je oko 390.000,00 eura i sprovodi ga kompanija Archidata s.r.l iz Italije.